استفاده از فناوری نوین نانوساب در ساختمان

استفاده از فناوری نوین نانوساب در ساختمان

نانوساب از روش های نوین درکفسابی می باشد که برای از بین بردن لکه و کثیفی های نمای ساختمان ها که به دلیل آلودگی های موجود در هوا ایجاد شده اند ، استفاده می شوند . در این روش از مواد مخصوص نانو جهت از بین بردن لکه ها استفاده می شود .امروزه ازمواد نانو علاوه بر شستشوی کف و نمای ساختمان در کارواش ها برای شستشوی ماشین نیز استفاده می شود . از ویژگی های مهم روش نانوساب در کفسابی این است که پس از اجرای آن در صورتی که آلودگی و هرگونه کثیفی در سطح ایجاد شود بدون نفوذ به داخل سنگ روی سطح باقی می ماند و به راحتی تمیز می شود .هم چنین استفاده از روش نانوساب در کفسابی و نماشویی ساختمان به منظور ضد آب شدن سطح سنگ و افزایش طول عمر آن نیز کاربرد دارد .مزیت های مهم استفاده از نانوساب در کف سابی و نماشویی ساختمان ایجاد مقاومت و جلوگیری از ساییده شدن سنگ و از جذب گرد و غبار و آلودگی های سطح جلوگیری می کند . شفافیت و درخشندگی دوبرابر را به همراه دارد و از کدر و مات شدن سطح کار بعد از انجام نانوساب جلوگیری می کند .

 کفسابی خوب زمانی محقق می شود که براقی و جلا و درخشندگی یکسانی روی سطح ایجاد شود و این کار تنها توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه با استفاده از دستگاه های سابزنی با کیفیت انجام می شود .بهترین زمان برای انجام کفسابی برای انواع ساختمان ها چه زمانی است ؟ بهترین زمان برای انجام کف سابی به روش های مختلف ، زمانی که سطح سنگ تراز نباشد و دارای پستی و بلندی باشد وبا گذشت زمان در اثر آلودگی و جرم های مختلف سطح سنگ کدر و مات شده باشد، استفاده می شود . در عملیات کفسابی توجه به بعضی موارد بسیار مهم است که در اینجا به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد : چنانچه در ساختمان امکان سابزنی با دستگاه وجود نداشته باشد ، ساب زدن باید دستی انجام شود . بهتر است درحین انجام کار تمامی نقص ها و بالا و پایین های سطح برطرف شود تا در پایان سطح براق و درخشنده ای را داشته باشیم . پس از اتمام عملیات سابزنی باید تمامی زباله ها و فاضلاب های موجود در محیط را تمیز کرده و بعد به کارفرما تحویل داده شود . در صورتیکه سطح سنگ دارای درز و ترک بود برای پرکردن آن ها باید از چسب های مخصوص رزین دار استفاده کنید که هزینه آن جداگانه با کارفرما حساب می شود .هنگام استفاده از دستگاه های ساب زنی باید لقمه دستگاه را متناسب با سنگ و عمق خراش انتخاب گردد و در آخر برای جلا و درخشندگی هرچه بیشتر سطح بهتر است از پولیش که اغلب به صورت پودر و مایع در بازار موجود است استفاده نمایید .

عوامل تاثیرگزار در سنگ سابی یا نانوساب که باید قبل از انجام آن در نظر گرفت شامل جنس سطح سنگ ( موزاییک یا سرامیک ) و نوع سنگی که قرار است سابیده شود ( مرمر یا گرانیت ) و میزان مات ، کدر بودن و پستی ، بلندی آن باید درنظر گرفته شود و با توجه به این عوامل باید لقمه مناسب انتخاب گردد. برای شروع کفسابی ابتدا از لقمه زبر برای لایه برداری و هم سطح کردن سنگ استفاده می شود و بعد با استفاده از سمباده تراز بودن آن را انجام می دهند و در صورت مشاهده درز و ترک روی سطح با استفاده از رزین و چسب های مخصوص ترمیم سنگ انجام می شود .

 

نظر خود را بنویسید

نظرات

تاریخ ایجاد: 1397/12/3 04:47 ب.ظ

سلام واقعا خیلی چیز جالبه  جناب بهاری اکیپتون این نوع فناوری رو در پروژه من پیاده سازی کردن  و من خیلی راضیم و این کار عمر مصالحمو افزایش داده   یک دنیا ممنون