روش ها و تکنیک های نماشویی ساختمان

نماشویی در ساختمان

نماشویی درساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها بسیار کاربرد دارد . در گذشته نماشویی فقط برای شستشوی پنجره ها توسط گروهی از کارگران انجام می شد . آن ها با آویزان شدن از ساختمان های مرتفع با کم ترین امکانات و خطرات فراوان به تمیزکردن پنجره های ساختمان اقدام می کردند .

اما امروزه با وجود تجهیزات و امکانات عالی نماشویی به بهترین نحوه ممکن بدون ایجاد کوچکترین خطر برای افراد درحال کار برای انواع ساختمان های مرتفع انجام می شود . کف سابی و نماشویی یکی از مواردی است که برای تمیزکردن و زیبا نشان دادن ساختمان توصیه می شود . به افرادی که که این کار را انجام می دهند ساب زن می گویند .

مزایای کفسابی و نماشویی ساختمان

  •         زیبایی و درخشندگی وشفافیت کف پس از انجام کار
  •         ایجاد تراز و از بین بردن پستی و بلندی های آن
  •         از بین بردن خراش های ایجاد شده بر روی سنگ
  •         دوام و استحکام بیشتر در برابر رفت و آمد        

روش کاردرنماشویی بدین گونه است که افراد متخصص در این زمینه بدون آسیب رساندن به نمای ساختمان باعث تمیزی و زیبایی آن می شوند . در کفسابی و نماشویی پدهای مخصوص ( پدهای الماسی ) برای ایجاد تراز(از بین بردن پستی و بلندی کف ) و خراش های ایجاد شده روی آن با استفاده از دستگاه های مخصوص بدون کثیف کاری و ایجاد گرد و غبارانجام می گیرد. هدف از انجام کف سابی و نماشویی زیبایی و درخشندگی ساختمان بدون ایجاد آسیب و خراش سنگ و از بین بردن کیفیت آن می باشد .

 

انواع کفسابی و نماشویی ساختمان

معمولا روش های مختلفی برای کفسابی انجام می شود که در اینجا به چند مورد آن کفسابی با رزین ، کفسابی با استفاده از فرچه سیمی و کفسابی کامل وکفسابی با پولیش اشاره خواهیم کرد :

در کفسابی با فرچه سیمی معمولا به دلیل سابیدن کف با فرچه سیمی بسیار تمیز می شود اما با گذشت زمان به خاطر زبری ، کف سنگ دوباره کثیف می شود و به مرور شفافیت خود را از دست می دهد . در کفسابی کامل ابتدا درمراحل اولیه لایه برداری صورت می گیرد و در مرحله آخر ساب براق کننده نیز با دقت فراوان اجرا می شود .

کفسابی با رزین مشابه کفسابی کامل است ، بعضی از سنگ ها مانند تراورتن به دلیل ساختار آن ها خلل هایی در آن ها وجود دارد که در مراحل اجرایی کف سابی این سوراخ ها نمایان می شود . ساب زن این سوراخ ها را با استفاده از موادی به نام رزین پر می کند و پس از خشک شدن مجدد آن را ساب می زند . تنها تفاوت این مرحله با کفسابی کامل استفاده از رزین در جریان کار می باشد . در بعضی از مواقع به درخواست کارفرما پس از اجرای کامل مراحل کفسابی از مواد جامدی به نام پولیش استفاده می شود .

دستگاه های سنگ سابی و کاربرد آن ها

دستگاه های کفسابی و سنگ سابی ،سه نوع می باشند : دستگاه کفسابی تک فاز و سه فاز و دستگاه های کفسابی مخصوص راه پله ها . دستگاه کفسابی سه فاز معمولا برای ساختمان هایی که برق سه فاز دارند استفاده می شوند ، این دستگاه موتور بسیار قوی داشته و از قدرت پاک کنندگی و ساییدن بیشتری نسبت به دستگاه تک فاز دارد .ازکیفیت بهتری نسبت به دستگاه تک فاز برخوردار می باشد . از دستگاه کفسابی تک فاز به ندرت استفاده می شود مگر زمانیکه برق سه فاز نباشد یا اینکه قبلا کفسابی انجام شده و کف آلودگی و جرم زیادی نداشته باشد . دستگاه ساب زنی مخصوص راه پله ها شبیه دریل هایی با قدرت بالاست که با برق تک فاز کار می کند و به جای مته پدهای کفسابی بر روی آن قرار گرفته است.

کفسابی عالی چه خصوصیاتی دارد ؟

کاملا پستی و بلندی های سنگ ها برطرف شده باشد . لبه های دیوار و اطراف آن به دلیل آنکه قابل دسترس دستگاه نیست به صورت دستی ساب زنی انجام شود . استفاده از پدها و لقمه های مرغوب در کفسابی باعث ایجاد شفافیت و کیفیت یکنواخت کف می گردد . جمع آوری فاضلاب کفسابی از محل مورد نظر و تمیزکردن دیوارها پس از اتمام کار .

نظر خود را بنویسید