نماشویی با داربست

نماشویی با داربست

معمولا در ساختمان های با ارتفاع زیاد نماشویی با داربست انجام می شود. هنگام انجام نماشویی داربست توسط افراد فنی و حرفه ای بر روی نمای ساختمان نصب می شود . زمانی که کار نصب داربست به پایان رسید تیم با تجربه نماشویی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. نماشویی با داربست محیط امنی را برای افرای که شست و شو را انجام می دهند ایجاد خواهد کرد، هم چنین این امر باعث می شود تا افراد نماشور با داشتن تسلط کافی و بدون باقی گذاشتن لک و کثیفی  با آسودگی خاطر کار خود را انجام خواهند داد.

نماشویی با داربست چگونه انجام می شود؟

نماشویی باید توسط افراد با تجربه ، متخصص و حرفه ای انجام شود. افرادی که نماشویی را انجام می دهند باید بدانند ساختمان مورد نظر با چه روش و ابزاری به شستشوی نیاز دارد. نماشویی با روش های مختلفی انجام می شود ، نماشویی با طناب ، نماشویی بدون داربست ، نماشویی با داربست.

نماشویی با طناب : یکی از روش های پرکاربرد در شستشوی نما می باشد. روش کار به این صورت می باشد که فرد یا افرادی با استفاده از طنابی که به بالای ساختمان بسته می شود نماشویی را انجام می دهند. طناب مورد استفاده در نماشویی راپل (واژه ای فرانسوی و به معنای بازیابی می باشد اما در زبان انگلیسی به معنی پایین آمدن از طناب ترجمه شده است) نامیده می شود. راپل با طناب های معمولی کاملا فرق می کند ، با دوام و مقاوم می باشد.

نماشویی با داربست : یکی دیگر از روش های شستشوی نما ، نماشویی با داربست می باشد. امروزه نماشویی با داربست یک روش منسوخ شده به حساب می آید که قبل از نماشویی با طناب انجام میشد. در این روش قبل از شست و شوی نما داربست ها مقابل ساختمان نصب می شوند و افراد با استفاده از این داربست ها شست و شوی نمای ساختمان را انجام می دادند. نماشویی با داربست هزینه بر می باشد، هم چنین زمان بیشتری را نیاز دارد در نتیجه مقرون به صرفه نمی باشد . البته  در مواردی که امکان نماشویی بدون داربست وجود ندارد از روش نماشویی با داربست استفاده می کنند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان : امروزه برای اکثر نمای ساختمان ها از سنگ های مختلف استفاده شده است که ممکن است با گذشت زمان در برابر باد و باران آسیب دیده یا سقوط کرده باشند. برای جلوگیری از آسیب های وارده یکی از خدماتی که نماشوها ارائه می دهند پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشد که هزینه ی ان جدا از شست و شوی نمای ساختمان محاسبه می شود.

متد های نماشویی

شست و شوی نمای ساختمان به عوامل متفاوتی از جمله : آب و هوا ، نوع سازه ی استفاده شده در ساختمان ، جنس و نوع نما و... بستگی دارد. برای شست و شوی نما از مواد شیمیایی حدالامکان استفاده نکنید ، ممکن است نتیجه ی کار رضایت بخش باشد اما به دو دلیل توصیه نمی شود :

دلیل اول : مواد شیمیای به دلیل اسیدی بودن باعث از بین رفتن لایه های حفاظتی نما و به مرور زمان تخریب آن می شود و خیلی زود نمای خانه ی شما آسب دیده می شود.

دلیل دوم : مواد شیمیای به اندازه کافی قدرت پاک کنندگی آلاینده های ناشی از آلودگی هوا را ندارند.

چه ماده ای برای شستشوی نما مناسب می باشد ؟

برای شست و شوی نماهای آجری ، سنگی ، شیشه ای و کامپوزیتی از ماده ای به نام سیلیس همراه با آب استفاده می کنند. ماده سیلیس به هیچ عنوان اسیدی نمی باشد ، در عین حال قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. اما در برخی موارد برای از بین بردن آلاینده های مقاوم ساختمان می توان از مواد اسیدی کنترل شده استفاده کرد اما بلافاصله باشد برای جبران این مواد باید از محافظ نما استفاده کنیم.

توصیه میکنیم پیچ و رولپلاک نما و نماشویی  را بلافاصله بعد از نماکاری ساختمان برای افزایش طول عمر ، استحکام و ایمنی ساختمان انجام دهید.

ایلیا کفسابی با ارائه انواع خدمات نماشویی و کف سابی و سنگ سابی با بهترین کیفیت شادابی را به ساختمان شما باز می گرداند. برای اطلاع از هزینه نماشویی با داربست ، نماشویی با طناب (راپل) ، کفسابی ، ساب زدن سنگ  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات

تاریخ ایجاد: 1397/12/3 04:50 ب.ظ

سلام جناب بهاری  فرق قیمت نماشویی با داربست و نماشویی با طناب چقدر است ممنون