کفسابی منزل چه مراحلی دارد؟

یک ساختمان مانند یک انسان هرچه عمرش می گذرد، کهنه می شود و وسایل و مواد ساخت آن رو به فرسودگی می رود و از این رو نیازمند بازسازی و ترمیم است. اگرهم ساختمان خیلی قدیمی باشد و با بازسازی نتوان مشکلات آن را رفع کرد، تنها راه تخریب کامل آن است

یکی از کارها در بازسازی ساختمان های قدیمی، کفسابی است. کف بسیاری از ساختمان های قدیمی بعد از چند سال جلا اصلی خود را از دست می دهد و حتی ترک هایی روی آن ها براساس حمل وسایل سنگین، تغییرات هوا و غیره به وجود می آید. این مساله باعث ایجاد یک نمای کف نامناسب و زشت می شود. برای ترمیم کف ها از خدمات کفسابی استفاده می کنند.

کفسابی یعنی برق انداختن، هم تراز کردن و از بین بردن خش های روی سرامیک و سنگ های کف ساختمان.  کفسابی اصولا در ساختمان هایی قدیمی که کف آن ها بعد از استفاده رنگ و روی خود را از دست داده یا ساختمان نوساز که بعد از اتمام کار، دچار غیر همتراز شدن سنگ های کف می شود. عملیات کفسابی توسط دستگاه مخصوص انجام می شود و حدود چند میلیمتر از سطح رویی سنگ کاسته می شود. برای همین می توان این خدمات را برای قسمت هایی که سنگ ها کمی از سطح خود بالا آمده ویک ساختمان مانند یک انسان هرچه عمرش می گذرد، کهنه می شود و وسایل و مواد ساخت آن رو به فرسودگی می رود و از این رو نیازمند بازسازی و ترمیم است. اگرهم ساختمان خیلی قدیمی باشد و با بازسازی نتوان مشکلات آن را رفع کرد، تنها راه تخریب کامل آن است. مانع باز شدن درب ها و بروز مشکلاتی می شوند نیز به صورت کامل استفاده کرد.

کفسابی در ظاهر شاید ساده باشد؛ ولی مراحلی دارد که باید آن ها را به ترتیب انجام داد. در واقع خود کفسابی مرحله آخر است و نیاز است که شما قبل از شروع ، اقداماتی را نیز انجام دهید.

مراحل کفسابی

  1.      بررسی سطح

ابتدا مسئول به بررسی سطح کف می پردازد. آیا ساختمان قدیمی است؟ تازه مرحله ساخت تمام شده است؟ برق و جلا کف از بین رفته است؟ سنگ یا سرامیک ها دچار شکستگی و ترک شده اند؟ تراز سنگ ها به هم خورده است؟ مقدار متراژ کف ساختمان چقدر است؟ شرایط آب و هوایی منطقه چگونه است؟ همه این ها باید قبل از شروع توسط مسئول یا شرکت مرتبط به صورت کامل انجام شود تا هدف اصلی فعالیت مشخص گردد.

  1.      برآورد هزینه و تعداد روز

هزینه انجام کار براساس متراژ و تعداد روز انجام می شود. بسته اینکه شما قصد انجام کفسابی چند طبقه از ساختمان را دارید و اینکه مقدار متراژ کل آن چقدر است، هزینه آن محاسبه می شود.

  1.      تمیز کردن سطح

بعد از تعیین هدف، باید سطح از هر گونه کثیفی های زیاد و بزرگ جمع شود. آشغال های حجیم، گردوخاک، بقایای بنایی و غیره بهتر است از روی سطوح قبل از شروع برداشته شود تا هم مانع انجام نشود و هم اینکه به افزایش سرعت فعالیت کمک کند.

اگر قصد انجام کفسابی کف پارکینگ را دارید، تمامی اتومبیل ها باید از پارکینگ برای یک روز خارج شوند و همچنین اینکه رفت و آمد افراد از یک منطقه مشخص با کمترین مزاحمت برای کارگران انجام شود.

  1.      انجام کفسابی

در این مرحله آخر، کار شروع می شود. متصدی یا کارگر انجام دهنده، پشت دستگاه قرار می گیرد و به آرامی از نقطه ای شروع کرده و به نقطه دیگر می رود. کفسابی باید به آرامی و با حوصله انجام شود و عجله در این کار هیچ اثری نخواهد داشت، به خصوص برای قسمت هایی که ترک برداشته یا غیرهمتراز، دقت بیشتری باید به خرج داد.

بعد از اتمام کار، بهتر است که یک بار تمامی کف تمیز شود تا هر گونه کثیفی به جا مانده از بین برود. دقت کنید که ظاهر ساختمان شما هر چه تمیزتر باشد، در نگاه افراد وارد شده تاثیر چشمگیری خواهد داشت و می تواند باعث افزایش قیمت ساختمان شود.

 

نظر خود را بنویسید